Dragonstorm: My Top Choice MTG Deck – Mazo Predilecto de MTG

Today I am just going to tell you about one of my current decks, probably my favourite in fact. This deck has evolved from its original build back in 2012, but the concept remains the same. After so many years of playing, like most players I have become a creature of habit, likes and dislikes. Turns out, who would guess, that red seems to be my predilection. I like playing red in any combo, and it has been pointed out that most my decks are red-something-or-another.

Hoy os hablo de uno de mis mazos actuales de Magic que más me gusta. Le llevo usando desde 2012, con modificaciones a medida que voy encontrando otras cartas que me gustan o me vienen mejor para la dinámica del mazo, ya que después de llevar jugando bastante tiempo uno se acaba convirtiendo en animal de costumbres, gustos y disgustos. Parece ser que mi predilección en Magic es jugar con rojo en combinaciones multiples – İsorpresa…!

It started being a combination of burn spells, a few goblins, a few vamps, a full set of Jace’s Phantasms, a few counters and so on – the best I could make out of a deck builders toolkit for M13. Then through selective and dedicated booster purchases, and a couple of trades – seriously there is virtually no serious money spent on this deck – it has got to the the current stage. Last couple of tweaks took place last week – I changed a couple of single creatures I had for like one or 2 mana cost to keep in line with my mana curve. But I got something more suited for purpose from a friend as a pair and just swapped. So in any case, he objective of this red-blue was to build “the deck that says Nope!”.

Esta mazo empezó siendo una combinación de hechizos de daño directo, unos goblins, algún que otro vampiro, un set entero de Jace’s Phantasm y algún que otro counter – básicamente lo que pude hacer con un kit de hacer mazos de M13. (Los nombres de las cartas os los voy a dejar en inglés, más que nada porque encontrar la traducción me suele provocar dolores intensos de cabeza al ver las aberraciones de lenguaje que se comenten, y bueno porque la mayoría de los jugadores de Magic se suelen saber el nombre de las cartas en los dos idiomas, o eso me ha demostrado la experiencia). A partir de ese modesto origen, fuimos evolucionando gracias a compras de boosters selectivas y fortuitas, e intercambios bastante eficaces, pero tomad mi palabra por favor que en este mazo he metido muy poco dinero, por no decir nada. El último cambio que he hecho ha sido justo la semana pasada porque un amigo estaba intentando librarse de unas cartas y apañe un par de criaturas que metí para reemplazar dos cartas singulares que realmente no me aportaban nada útil, y simplemente estaban ahí por satisfacer la curva de mana. Y bueno, agilizando que es gerundio, el objetivo de rojo-azul era crear “el mazo que dice Nope!”.

So here is the deck – Así que aquí os dejo la lista:

-Fluxcharger x2

-Hypersonic Dragon

-Turn/Burn

-Essence Backlash x2

-Negate x4

-Dragon Hatchling x3

-Nivix Cyclops x4

-Hellkite Tyrant

-Lightning Strike x2

-Fevered Visions

-Spellheart Chimera

-Island x9

-Mountain x10

-Cancel x4

-Pillar of Flame x4

-Magma Spray

-Storchaser Mage x2

-Scourge of Valkas

-Izzet Guildgate x2

-Searing Spear x3

-Searing Blood

-Fog Bank

-Disperse x2

-Essence Scatter x2

As I don’t play official tournaments anymore, I don’t care about exact card count, cards out of standard, cards into modern, and whatever. I just play with a combination I like – the only reason why you should play anything, in my modest opinion. So what I have managed to achieve here is flying support and combo with the dragons, plenty of counters useful for any type of adversary, sufficient burn spells for any kind of cost, and then a combination of effects that feed from each other. The Fluxchargers and Cyclops are useful as defense, which to be honest was always their aim. Then because they transform when you play any instant or sorcery, they give you the eventual boost to your attack. The Spellheart Chimera is a 4×4: good for start game, mid game, end game, works on her own. Disperse as a back up in case something gets to the field that I don’t want and couldn’t stop because of lack of counters. Classic.  I struggle mostly with milling decks, and beastly decks: mono green classic with massive creatures, particularly if triggered with landfall, or things like mono black with big bad demon/vamps/evil. But even then, it is sturdy enough to last a good beating and do some severe damage. It is not very fond of multiplayer games, unless playing by teams: it is a great deck for 2v2 regardless of what the other player has.

Como ya no juego de forma oficial, no me concentro en ningún formato ni aplico ningún tipo de reglas mas que el hecho de usar cartas que a mi me gusten y me sean convenientes apra la estrategia. Asi que lo que he conseguido con esta combinación es tener un base decente de voladores que con el combo de los dragones y mis multiples counters es eficaz contra cualquier adversario, y rematarlo con cartas de quemar y otros efectos que se retroalimentan. Con los Fluxcharges y los Cyclops tengo la defensa cubierta, y como al jugar hechizos se convierten pues te dan el boost ocasional al ataque. La Spellheart Chimera viene bien tanto al empezar el juego, como a media partida o y final, y luego un par de Disperse por si los counters se han dejado algo por el camino. Un Clásico, vaya. Los mazos que nos dan más problemas son los que hacen milling y descartar, y cosas tipo verde típico con super criaturas y landfall, y mazos tipo mono-negro con bichos grandes y malévolos, pero aun asi se defiende. No es muy de multijugador, a no ser que sea por equipos, lo cual cambia la cosa porque se convierte en un elemento de complemento solido en combinación con cualquier otro tipo de mazo.

For more official games I usually drop the cards that I only have one off: Fog Bank, Searing Blood, and Magma Spray particularly, and we are pretty much good to go. And now that the deck is protected with deck-box and sleeves displaying the amazing art work of Scott M. Fisher, Dragonstorm is settling in its nest. Y lo último: si juego partidas más oficiales, suelo quitarme las cartas de las que solo tengo una. Y ahora que esta enfundado y con caja – todo con ilustraciones de Scott M. Fisher, muy chulas – Dragonstorm se va haciendo un nidito muy apaciblemente 😉

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